Oprettelse af lokalafdelinger

Klumme (2) marts 2014

I nyhedsbrevet januar 2014 skrev vi:

“Vi fortsætter derfor ufortrødent med at gøre Socialministeriet og politikerne opmærksom på, at der er et stort behov for brugerorganisering og for landsdækkende netværksdannelse for voksne med senfølger.

Vi nærer et stort håb om, at 2014 må bringe flere ressourcer, så Spor kan øge sin indsats og skabe flere og stærkere netværk i årene fremover.”

Der var ikke gået mange dage, efter vi sendte nyhedsbrevet ud, da en bevillingsskrivelse fra Socialministeriet dumpede ind ad døren!

Spor har i 2014 fået en bevilling til at styrke netværksdannelse i foreningen. Helt konkret betyder det, atSpor har en målsætning om at etablere 5 regionalafdelinger og landsdækkende netværksgrupper i løbet af 2014.

Allerede i onsdags, den 26. februar 2014, blev der afholdt stormøde i Aalborg med henblik på etablering af en regionalafdeling. Der har været mange gode kræfter i gang i Nordjylland gennem det sidste års tid, så det er oplagt at starte Spors første regionalafdeling op i Nordjylland.

Mødet var meget positivt med engagerede deltagere, som hørte om Spor og om, hvad det vil sige at være aktivt medlem samt rammerne for Nordjysk Spor med styregruppe, cafégruppe og Synlighedsdagsgruppe. Der blev også fortalt om de aktiviteter og netværk, som allerede er i gang i Nordjylland. Nu er alle er gået hjem for at mærke efter, om Spor kan tilbyde de rigtige rammer for arbejdet med synliggørelse af voksnes senfølger og netværksdannelse i det nordjyske. Den endelige etablering finder sted, hvis der er konsensus ved et møde i marts måned.

Vi arbejder på at sætte et tilsvarende møde op i Århus i april/maj måned, hvor Midtjysk Spor forhåbentligt kan etableres.

Link til hele nyhedsbrevet.